Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik logistyk powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
1) planowania i organizowania prac związanych z procesem logistycznym w łańcuchach dostaw;
2) zarządzania zapasami;
3) organizowania prac związanych z gospodarką magazynową;
4) zarządzania gospodarką odpadami;
5) planowania i organizowania prac związanych z procesem logistycznym w jednostkach gospodarczych i administracyjnych.


Do wykonywania wyżej wymienionych zadań zawodowych niezbędne jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia, na które składają się:
1) efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów;
2) efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno-usługowego, stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie lub grupie zawodów PKZ(A.m);
3) efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacjach wyodrębnionych w zawodzie technik logistyk
A.30. Organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w procesach produkcji, dystrybucji i magazynowania
A.31. Zarządzanie środkami technicznymi podczas realizacji procesów transportowych
A.32. Organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w jednostkach organizacyjnych
Osoby posiadające wykształcenie w zawodzie technik logistyk mogą pracować w przedsiębiorstwach logistycznych, spedycyjnych, handlowych na stanowiskach:

  • Administrator taboru i organizator transportu
  • Specjalista ds. obsługi klientów, zarządzania centrum dystrybucyjnym
  • Spedytor
  • Specjalista ds. sprzedaży i prognozowania popytu, planowania zakupów, handlu elektronicznego
  • Przedstawiciel handlowy, magazynier, koordynator zaopatrzenia i zbytu
  • Specjalista ds. logistyki miejskich usług infrastrukturalnych,
  • Specjalista ds. systemów informacyjnych wspomagających dystrybucję,
  • Specjalista ds. gospodarki odpadami, materiałowej, opakowań,
  • Specjalista ds. planowania produkcji i zapasów.

W kształceniu technika logistyka realizowana będzie innowacja pedagogiczna ,,Edukacja pożarnicza w kształceniu technika logistyka”
Celem zajęć edukacyjnych jest przygotowanie uczniów do wykonywania czynności ratowniczo-gaśniczych w ramach pełnienia podstawowych funkcji w zastępie.
Główne cele innowacji:

  • Wyselekcjonowanie grupy młodzieży, zarówno chłopców jak i dziewcząt, o jasno
    sprecyzowanych celach, zamierzeniach, potrzebach, silnie zmotywowanych do działań praktycznych i nastawionych na przyjęcie dużej porcji dodatkowej wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznej z przysposobienia obronnego i sprawności fizycznej.
  • Zapewnienie absolwentom dobrego przygotowania ogólnokształcącego oraz
    technicznego, umożliwiającego zdanie egzaminu maturalnego i zawodowego,
    niezbędnych do kontynuowania dalszej nauki w szkołach wyższych i uczelniach służb mundurowych lub do podjęcia pracy w uzyskanym zawodzie.
  • Lepsze przygotowanie do życia uczniów i absolwentów, nabycie zdolności

i odpowiedzialności w kierowaniu sobą i innymi w trudnych sytuacjach społecznych.

  • Wzbogacenie szkolnego programu wychowawczego o specyficzny bagaż idei
    europejskich i obywatelskich.
  • Zdobycie wysokiej sprawności fizycznej i odporności psychofizycznej oraz realizacja swoich zainteresowań pozwalających na odpowiedzialne i aktywne funkcjonowanie w życiu dorosłym.

Realizując nabór do klasy z innowacją  bierze się pod uwagę następujące przesłanki:

  • funkcjonuje naczelna zasada całkowitej dobrowolności wyboru tego kierunku kształcenia przez uczniów i ich rodziców.
  • przyjmowana jest młodzież zainteresowaną tą ofertą.
  • kandydaci muszą dostarczyć wraz z obowiązkowymi badaniami lekarskimi do technikum, dodatkowo opinię z adnotacją- brak przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w zajęciach wymagających zwiększonego wysiłku fizycznego.

  4)   kandydaci nie mogą posiadać na świadectwie ukończenia gimnazjum oceny z wychowania fizycznego niższej niż bardzo dobry, a z zachowania oceny nagannej lub nieodpowiedniej'.

 

Technik logistyk - "Edukacja pożarnicza"

 

W Zespole Szkół Techniczno – Informatycznych realizowane są zajęcia dodatkowe z edukacji pożarniczo-ratowniczej we współpracy z Ochotniczą Strażą Pożarną w Milejewie.

Uczniowie rozpoczynający naukę w szkole mają możliwość uczestniczyć w zajęciach, które mają na celu:

  • - Zapoznanie uczniów ze specyfiką służby w Państwowej Straży Pożarnej i Ochotniczej Straży Pożarnej;
  • - Przygotowanie ucznia do pełnienia służby w szeregach Ochotniczej Straży Pożarnej;
  • - Pozyskanie świadomego i zmotywowanego absolwenta, który będzie chciał ubiegać się o przyjęcie do służby w PSP;
  • - Rozwijanie patriotyzmu wśród uczniów ZSTI, udział w uroczystościach państwowych i strażackich;
  • - Zapewnienie absolwentom wykształcenia ogólnego i technicznego na kierunkach cenionych na rynku pracy cywilnym oraz pożarniczym;
  • - Wykształcenie u uczniów postaw zdyscyplinowania oraz zmotywowania do nauki w szkole, a w przyszłości do podjęcia służby w szeregach PSP lub OSP;
  • - Poszerzenie oferty kształcenia w Zespole Szkół Techniczno – Informatycznych o kierunek umożliwiający zdobycie wiedzy i umiejętności wykraczającej poza treści kształcenia technicznego;
  • - Poprawa sprawności fizycznej i odporności psychofizycznej uczniów.

W trakcie realizacji każdy uczeń może:

  • - wstąpić w szeregi Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej w OSP w Milejewie;
  • - przygotować się do egzaminów wstępnych w szkołach pożarniczych w Polsce;
  • - aktywne uczestniczyć w działaniach ratowniczo – gaśniczych;
  • - ukończyć szkolenie podstawowe dla strażaków ratowników OSP;
  • - ukończyć kursy podnoszące kwalifikacje (płetwonurkowy, sternika motorowodnego, itp.);
  • - ukończyć kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy dla strażaków ratowników OSP.
   
  • 16 Batalion dowodzenia
  • 21 WOG
  • ASW
  • CSŁiI
  • CKZIU
  • PWSZ
  • EUHE Elbląg
  • straż
  • ZOSP
  • pjatk
   
Facebook